TURGAASHINI ISVARAN
LECTURER
BACHELOR IN EARLY CHILDHOOD EDUCATION (BECE-Hons)
BACHELOR IN EARLY CHILDHOOD EDUCATION (BECE-Hons)
Turgaashini Isvaran kini berkhidmat sebagai pensyarah di Jabatan Akademik di Goon International College (GIC) di Kuala Lumpur. Sebagai seorang pendidik yang bersemangat dalam bidang Pendidikan Awal Kanak-Kanak, beliau telah memberi komitmen sepenuhnya untuk membentuk dan menyuburkan minda anak-anak muda. Dengan pengalaman praktikal yang luas, termasuk bekerja dalam persekitaran pembelajaran berasaskan permainan untuk kanak-kanak berumur 4-6 tahun dan sebagai guru kelas untuk pelajar sekolah rendah berumur 7-12 tahun, Turgaashini telah mengasah pemahaman mendalam tentang cara untuk melibatkan dan memberi inspirasi kepada kanak-kanak. Dedikasinya terhadap pelajar dan bidang pendidikan awal kanak-kanak (PAK) mendorongnya untuk mencipta pengalaman pembelajaran yang memberi impak dan meninggalkan legasi bermakna dalam sektor pendidikan. Falsafah pendidikan Turgaashini berasaskan kepercayaan bahawa tahun-tahun awal kehidupan kanak-kanak adalah antara yang paling kritikal dalam membentuk perkembangan masa depan mereka. Beliau melihat pendidikan awal kanak-kanak sebagai satu tempoh yang penuh dengan potensi, di mana rasa ingin tahu, kreativiti, dan kemahiran asas kanak-kanak dipupuk dengan cara yang akan memberi kesan kepada perjalanan pendidikan mereka secara keseluruhan. Sebagai seorang pendidik, Turgaashini komited untuk menyediakan persekitaran yang selamat dan merangsang di mana kanak-kanak berasa diberdayakan untuk meneroka, belajar, dan berkembang pada kadar mereka sendiri.
Setelah bekerja dengan kanak-kanak secara langsung, terutamanya melalui pendekatan berasaskan permainan di taman permainan untuk kanak-kanak berumur 4-6 tahun, Turgaashini adalah penyokong kuat pembelajaran melalui permainan. Beliau percaya bahawa kanak-kanak memperoleh pengetahuan dengan lebih baik apabila mereka terlibat secara aktif dalam aktiviti yang membolehkan mereka meneroka idea baru dengan cara yang menyeronokkan dan bermakna. Berdasarkan pengalaman beliau, permainan adalah alat yang berkuasa dalam membangunkan kemahiran kognitif, sosial, dan emosi. Melalui pelbagai aktiviti, kanak-kanak bukan sahaja berseronok, malah mereka juga memperoleh kemahiran menyelesaikan masalah, meningkatkan perkembangan bahasa mereka, serta belajar cara berinteraksi dengan orang lain. Pendekatannya dalam pengajaran adalah holistik, menggabungkan kandungan akademik dan perkembangan peribadi. Dengan mencipta persekitaran di mana kanak-kanak dapat belajar melalui permainan, Turgaashini membantu mereka membangunkan kemahiran penting seperti berfikir secara kritis, komunikasi, dan kerja berpasukan, yang akan memberi manfaat sepanjang hidup mereka. Kaedah ini menggalakkan rasa autonomi dalam diri kanak-kanak, membolehkan mereka mengambil tanggungjawab terhadap pembelajaran mereka sendiri dan meneroka minat serta kekuatan mereka yang unik.
Sebelum menjadi pensyarah, Turgaashini telah memperoleh pengalaman berharga dengan bekerja secara langsung dengan kanak-kanak dalam pelbagai persekitaran pendidikan. Waktu beliau di taman permainan memberi peluang untuk beliau menyelami dengan lebih mendalam kuasa pembelajaran berasaskan permainan. Beliau bekerjasama rapat dengan kanak-kanak berumur 4-6 tahun, membangunkan aktiviti yang sesuai dengan usia mereka yang menggalakkan kreativiti, rasa ingin tahu, dan kemahiran sosial. Melalui permainan yang terstruktur dan aktiviti terbuka, Turgaashini membantu kanak-kanak meneroka persekitaran mereka, bertanya soalan, dan membina pemahaman mereka tentang dunia. Selain daripada pengalamannya dalam pendidikan awal kanak-kanak, Turgaashini juga berkhidmat sebagai guru kelas untuk kanak-kanak sekolah rendah berumur 7-12 tahun. Dalam peranan ini, beliau bertanggungjawab untuk mencipta persekitaran bilik darjah yang menyokong dan menarik, yang tidak hanya memenuhi keperluan akademik pelajar, tetapi juga menekankan perkembangan sosial dan emosi mereka. Beliau memahami kepentingan kurikulum yang seimbang, yang menggalakkan perkembangan intelektual, memupuk kecerdasan emosi, dan menyokong interaksi sosial yang positif di kalangan rakan sebaya.
No. Telefon (Pejabat) |
+603 - 2303 1981 |
Permit Mengajar Bil. |
DALAM PROCESS |
Jawatan Akademik |
PENSYARAH/LECTURER |
Institusi Kelayakan dan Pemberian |
BACHELOR IN EARLY CHILDHOOD EDUCATION (BECE-Hons) MSU |
Tanggungjawab Akademik Semasa |
Pensyarah DECE |
Bidang Kepentingan |
PENDIDIKAN AWAL KANAK-KANAK (ECE) |
Mata pelajaran yang diajar |
|
Anugerah |
PlayLeader Terbaik 2024 di KinderKaizen, Malaysia |
Activities Involved |
|
Level 3, Bangunan Cahaya Suria, Kuala Lumpur City Centre, 50050 Kuala Lumpur, Federal Territory of Kuala Lumpur
03-2303 1981
N/A
https://www.goon.edu.my/